Camper reis Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Gerda Dillen - WaarBenJij.nu Camper reis Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Gerda Dillen - WaarBenJij.nu

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

25 Mei 2019 | Canada, Victoria

Nou we hebben orka's gezien hoor! Twee groepen van zo"n acht dieren die op jacht waren. De kapitein moest er wel een eind voor varen, helemaal tot in Amerikaanse wateren waar een Amerikaans vliegdekschip de grens bewaakte. Maar toen zagen we de grote rugvinnen van de orka's boven het water uitkomen en het uitblazen van hun adem door hun spuitgaten. Op een voor de orka's veilige afstand van zo'n tweehonderd meter konden we ze zo een uur of wat volgen. We zijn toen teruggekeerd omdat er ook nog een bezoek aan Butcher's Garden bij het arrangement zat en om voldoende tijd te hebben om de tuinen te kunnen bewonderen moesten we er om kwart over vier zijn. Was het gisteren een stralend mooie dag, vandaag was het bewolkt en na zo'n drie uur op het water gevaren te hebben kregen we het behoorlijk koud zelfs na twee bekers warme chocolademelk.
Onderweg naar de tuinen zagen we ook nog zeehonden die op de rotsen lagen te rusten en ook een kolonie vogels die op de rotsen zaten te broeden.
Butcher's Garden was heel mooi aangelegd en de moeite van het bekijken meer dan waard met onder andere een rozentuin, en een Japanse tuin.
Nadat we weer door een dubbeldekker in Victoria waren afgezet vroegen we de chauffeuse of ze nog een goed restaurant in de buurt kende, Houden jullie van seafood? Dan moeten jullie naar Nautic Nellie kregen we als antwoord. We hebben daar heerlijk paella gegeten en morgen gaan we terug want er stond nog meer lekkers op de kaart. Met het taxibootje zijn we teruggedobberd, het leek de berenboot wel en nu zitten we heerlijk aan een kopje thee.
Hopelijk lukt het om de foto's er bij te zetten.
groetjes vanuit Victoria.

• 25 Mei 2019 - 15:17

Ron En Karin:

Hallo daar! Wat hebben jullie al veel gedaan deze vakantie. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben...Afgezien van een paar regenbuien en bevroren neuzen❄️. Hoort erbij, lang leve het kampeerdersleven. Helaas geen foto’s maar die we volgende week wel.

• 25 Mei 2019 - 20:11

Ingrid Lissenberg :

Hoi Gerda
    Ik heb vandaag van Karin de site van je blog gekregen, heb net alles gelezen en gezien het is een erge mooie reis met alles wat jullie hebben gedaan. En wat een weer hebben jullie gehad van alles wat ....maar gelukkig ook korte broeken weer groetjes ing